یکی از ضاربین روحانی ایثارگر دستگیر شد

 

یک نفر از عوامل اصلی ضرب و جرح روحانی امر به ‌معروف و نهی از منکر دستگیر شد.

به گزارش پخش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری پلیس ، اداره اجتماعی پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی اعلام کرد : یک نفر از عوامل اصلی ضرب و جرح روحانی آمر به ‌معروف و ناهی از منکر دستگیر شد.

حجت الاسلام فرزاد فروزش امام جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران که 2 شب گذشته برای نجات یک دختر جوان از چنگال 2 نفر از اراذل و اوباش از جان‌گذشتگی کرد، در آستانه نابینایی چشم راست خود قرار گرفت ولی با عمل جراحی چشم در بیمارستان رسول‌ اکرم(ص) خطر تخلیه چشم او برطرف شد.

حجت الاسلام فروزش در تشریح این واقعه به خبرنگار پلیس گفت: ساعت 22 شب سه‌شنبه در خیابان شریعتی، پائین‌تر از خیابان ملک به همراه 2 نفر همراه داخل خودروی خود در حال عبور بودیم که ناگهان صدای فریادهای دختر جوان را شنیدیم.

وی افزود: بلافاصله پس از شنیدن این فریادها به سمت صدا حرکت و مشاهده کردیم که 2 نفر از اراذل و اوباش سوار بر یک موتور برای ربایش یک دختر جوان اقدام کرده‌اند. این اراذل و اوباش قصد داشتند به زور، دختر جوان را سوار بر موتور کرده و با خود ببرند اما این دختر با فریادهای خود درخواست کمک کرده و از سوار شدن خودداری می‌کرد و 2 پسر جوان نیز وی را ضرب و شتم کرده و مورد هتاکی قرار می‌دادند.

حجت‌الاسلام فروزش ادامه داد: با مشاهده این صحنه برای نجات دادن دختر به سمت اراذل و اوباش مهاجم یورش بردیم، اما با مقاومت این مهاجمان روبه‎رو شده و درگیر شدیم. در هنگام درگیری، یکی از آنها که شیشه نوشابه‌ای در دست داشت، این شیشه را با زدن به بدنه موتور شکست و سپس با آن چندین ضربه به چشم راست من وارد کرد .



 

آيت‌الله العظمي خامنه‌اي نعمت بزرگي براي مردم ايران است

   

 

سخنگوي جامعه روحانيت گفت: جامعه روحانيت مبارز، حضرت آيت‌الله العظمي‌خامنه‌اي اين مرد الهي را يك نعمت بزرگ مي‌داند، لذا بر ما مردم و همه خواص وظيفه است كه قدر اين نعمت را دانسته و با تبعيت و اطاعت محض از مقام عظماي ولايت اين نعمت را حفظ كنيم و شكر آن را به جا آوريم.

حجت‌الاسلام سالك سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در گفت‌وگو با فارس ضمن عرض تبريك به مناسبت آغاز ولايت رهبر معظم انقلاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در طول اين 22 سال با تدبير، شجاعت، مديريت و با حكمت كه همواره با تواضع و فروتني همراه با اقتدار بوده است، سكانداري كشتي انقلاب اسلامي را بعد از ارتحال حضرت امام(ره) با همه سختي‌هايش به عهده داشتند.

وي گفت: جامعه روحانيت مبارز، حضرت آيت‌الله العظمي‌خامنه‌اي اين مرد الهي را يك نعمت بزرگ مي‌داند، لذا بر ما مردم و همه خواص وظيفه است كه قدر اين نعمت را دانسته و با تبعيت و اطاعت محض از مقام عظماي ولايت اين نعمت را حفظ كنيم و شكر آن را به جا آوريم.

عضو ارشد شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: ما شك نداريم كه تبعيت از رهبر معظم انقلاب به عنوان عمود خيمه انقلاب مهمترين عامل براي پيروزي عليه فتنه‌گران و معاندان نظام و رفع توطئه‌هاي پيچيده آنها است، بنابراين ما معتقديم هر مقدار ما قدرشناس عملي اين نعمت الهي باشيم خداوند نيز بركات خود را بر ملت و كشور ما نازل خواهد كرد.

حجت الاسلام سالك با بيان اينكه نقطه عطف تاريخ انقلاب اسلامي ما 15 خرداد است، يادآور شد: امام(ره) در سال 42 بر سلطه 2500منحوس ساله شاهنشاهي پايان داد و حيات واقعي ملت ايران و آزاديخواهان جهان را رقم زد كه نتيجه فداكاري،‌ از خود گذشتگي و عمل به تكليف الهي حضرت امام(ره) بود كه نداي حق را در گوشه‌اي از جهان احيا كرد تا كلام خالص الهي و اسلامي به گوش جهانيان برسد.

وي بيان داشت: امروز افتخار ملت ايران اين است كه در زير سايه قرآن و حكومت اسلام در حال زندگي هستند، بنابراين مسولان و مردم در كنار هم بايد تلاش كنند كه اين انقلاب را با حفظ امانت به آيندگان تحوي دهند.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز يكي از مسائل مهم در حفظ اركان انقلاب اسلامي را " انتخابات " دانست وافزود: ما در آخر امسال انتخابات مجلس شوراي اسلامي را خواهيم داشت، انتخابات يكي از نمادهاي مردم سالاري در نظام جمهوري اسلامي ايران است كه بايد با انتخاب افراد صالح موجب ادامه مسير صحيح انقلاب شويم.

حجت الاسلام سالك با اشاره به جمله معروف امام كه فرمودند "چه من باشم و چه نباشم اجازه ندهيد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد " تاكيد كرد: بي‌شك رهنمودهاي امام (ره) چراغ راه ملت بزرگ ايران است.

وي ادامه داد: ملت بزرگ ايران همواره بايد با بصيرت در طول مسير خود در انقلاب، نااهلان و نامحرمان را شناسايي كند، زيرا ممكن است افرادي با ظاهر اسلامي در دل جامعه ما حركت خزنده خود را داشته باشند تا اهداف شيطاني خود را عمل كنند، بنابراين ضرورت دارد كه جريان‌هاي نااهل و نامحرم شناخته و به مردم معرفي شود.

عضو ارشد شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز خاطرنشان كرد: در طول انقلاب همواره برخي نامحرمان سعي داشتند در عرصه انتخابات خود را به بدنه نظام نفوذ دهند. لذا وقتي بستر نفاق و دورويي در جامعه آماده شد، شيطان سر از مخفيگاه خود بيرون آورده و با حضور در نقاط حساس ياران خود را براي تبعيت از خود دعوت مي‌كند.

حجت‌الاسلام سالك با اشاره به خطبه‌اي از اميرالمومنين علي(ع) تصريح كرد: امروز شيطان حزب، افراد و لشكر خود را جمع كرده و براي برخورد با سربازان دين با رنگ و لعابي خاص به صحنه آمده است كه در اين ميان هوشياري نخبگان، دين‌شناسان و زمان‌شناسان بسيار حائز اهميت است.

وي در ادامه سخنان خود يه نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي اشاره و تاكيد كرد: اصولگرايان حركتي را از اوايل سال 89 شروع كردند كه ثمره آن در محور قرار گرفتن جامعتين شكل گرفت و نتيجه آن بيانيه‌اي 8 ماده‌اي به نام «منشور اصولگرايي» شد.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه محوري‌ترين موضوع اصولگرايان " ولايت فقيه " بوده است، به كميته سه نفره اصولگرايان اشاره و افزود: بي‌ترديد چه گروه سه نفره و چه مجموعه ديگر اصولگرايان رمز موفقيتشان دو چيز است كه اولين آن، "حفظ وحدت " و ديگري "تبعيت كامل از ولايت فقيه " است.

حجت‌الاسلام سالك در ادامه با بيان اينكه هرچه به سمت انتخابات نزديك ‌تر مي‌شويم فعاليت‌هاي اصولگرايان بيشتر خواهد شد، گفت: اما دو جريان ديگر نيز فعاليت خود را آغاز كرده است؛ يكي جريان انحرافي است كه متأسفانه در بخشي از دولت نفوذ كرده است و هزينه‌هاي سنگيني را انجام داده است و از طرفي ديگر جريان دوم خرداد و اصلاحات هستند كه تلاش مي‌كنند عناصر سفيد خود را براي مجلس بفرستند لذا اين بار انتخابات اين دوره مجلس بسيار حساس و مهم است.

وي در پاسخ به اين سؤال كه براي پرهيز از شعارگرايي در خصوص منشور اصولگرايي چه راهكارهايي در نظر گرفته‌ايد كه مجموع اصولگرايان فقط در شعار از آن حرف نزنند، بيان داشت: كاملاً درست است، در اين شرايط نبايد با شعار با مسائل برخورد كرد، لذا اين مسئله از جهاد مختلف قابل توجه است. اول اينكه بايد با سينه گشاده و باز سلايق مختلف اصولگرايي را به رسميت شناخت، چرا كه اصول و پايه‌هاي اصلي نظام را قبول دارند كه در اين بخش الحمدالله سران اصولگرايي موافقت خود را با منشوراصولگرايي اعلام داشتند و نكته دوم اينكه بايد ميدان مبارزات انتخاباتي را در نظر بگيرند كه در ميدان دشمن‌بازي نكنند.

عضو ارشد شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: بايد با هوشياري آن‌چه را كه در محيط پيراموني ما مي‌گذرد به دقت و با هوشياري رصد كنيم. همه اصولگرايان بايد با دلسوزي و خالصانه التزام عملي خود را به مباني اصولگرايي نشان دهند كه بستگي به اخلاق، تدين و نوع بينش آنان دارد.

حجت الاسلام سالك تاكيد كرد كه سران اصولگرا و مجموعه آنها در اين زمينه وظايفي به دوش دارند، لذا ما مطمئن هستيم كه اصولگرايان به دليل التزامشان به مباني مقدس نظام جمهوري اسلامي ايران ثابت كرده‌اند در زمان‌هاي حساس تكاليف خود را انجام ‌مي‌دهند، اما در شرايط كنوني اين هوشياري و بصيرت بايد دو چندان شود، يعني آنچه را كه جامعتين به عنوان منشور اصولگرايي عنوان كرده است قلباً پذيرفته و با تبعيت و اطاعت تشكيلاتي زمينه‌هاي گسترش اتحاد هر چه بيشتر فراهم شود.




 

شجونی: گردن منحرف كنندگان انقلاب را مي‌شكنيم

 

حجت الاسلام شجوني گفت: پاي ولايت فقيه ايستاده‌ايم و نمي‌گذاريم در جريان انقلاب، انحراف ايجاد شود و گردن كساني كه بخواهند انحراف ايجاد كنند را مي‌شكنيم.

 حجت‌الاسلام جعفر شجوني در جلسه هفتگي جمعيت حاميان انقلاب اسلامي (جبهه حاميان ولايت) با بيان اينكه پاي خون شهدا ايستاده‌ايم، اظهارداشت: رسول خدا صلي الله عليه و‌آله وسلم روزي بر بالاي منبر سه پله‌اي ايستاد و دو دست خود را به صورت چپ و راست از گردن آويختند؛ چند دقيقه‌اي اينگونه بودند تا اينكه مردم علت رفتار ايشان را پرسيدند؛ فرمودند "مغلولة يَديه عَلي عُنِقه " اين حالت آدم درمانده‌اي است كه دو دستش را به گردنش مي‌اندازد.

وي بيان كرد: ايشان در تشريح اين رفتار فرمودند "حالت فوق، وضعيت مسئولاني است كه در روز قيامت پريشان و پشيمان ايستاده‌اند و امكان جبران هيچ كاري را هم ندارند " و در ادامه با اين مضمون مي‌فرمايند "شهدا مقابل اين‌ها مي‌ايستند و مي‌گويند: با آرمان و اهداف ما چه كردي؟ از نردبان ما در دنيا بالا رفتي و در آخر هم آن را شكستي! ".

حجت‌الاسلام شجوني به سؤال مردم از پيامبر (ص) كه در آن وضعيت چه اتفاقي‌ مي‌افتد؟ اشاره كرد و افزود: ايشان در پاسخ به مردم فرمودند "شهدا انتقامشان را از اين مسئولان ‌مي‌گيرند "؛ سؤال كردند "يا رسول‌الله چگونه انتقام مي‌گيرند؟ " فرمودند "شهدا يكي يكي جلو مي‌آيند و دست آن مسئول را مي‌كَنند؛ دست ديگر برايش رشد مي‌كند، گوشش را مي‌كَنند؛ گوش ديگر مي‌رويد و همينطور ديگر اعضاء بدنش را دائم برمي‌دارند و بعد از تكميل شدن دوباره از او جدا مي‌كنند و اينگونه او را عذاب مي‌كنند! "

وي با اشاره به اينكه شهدا نوكر ما نبوده‌‌اند كه در عمق 15 كيلومتري خاك عراق بروند تا من نوعي وكيل، نماينده و شهردار شوم، ابراز داشت: برخي با ادعاي اينكه نسبتي با شهدا دارند، شعار شهيد پروري سر داده و در پي گرفتن سمت هستند، البته نماينده و وزير شدن ما بستگي به نيت ما دارد آيا براي كسب مقام نماينده و وزير مي‌شويم يا براي خدمت به مردم و آرمان‌‌هاي امام (ره) و شهداء.

دبير جامعه وعاظ تهران با اشاره به اينكه برخي‌ها به محض رسيدن به قدرت، اسلام، مملكت و اهداف‌شان را فراموش مي‌كنند، گفت: آنها مي‌گويند جنگ چيست؟ خيبر كدام است؟ 17 رمضان چيست؟ جگر عمومي رسول خدا، فرق شكافته علي و ديگر قضايا چيست؟ رفتار عملي رسول‌خدا (ص) تأكيدي بر اوضاع مسئولان در روز قيامت دارد يعني اين رفتار براي ما احساس مسئوليت مي‌آورد كه خشت اول در جمهوري اسلامي كج گذاشته نشود كه هيچگاه به منزل نخواهد رسيد.

حجت‌الاسلام شجوني عنوان كرد: ما چه كسي هستيم؟ ما بايد از يكديگر در جلسه‌ها تعريف كنيم و دائم بگوييم امام مرد خوبي بود، رهبر مرد زاهدي است كه بعد از دو نيمه شب، به منزل شهدا مي‌رود و به خانواده شهدا رسيدگي مي‌كند پس ما در اينجا چه كاره‌ايم؟! با اين صحبت‌ها چه چيزي نصيب ما خواهد شد، ما مثل كسي هستيم كه آه در بساط ندارد و دائم از بانك پر از ارز و ريال همسايه صحبت مي‌كند.

دبير جامعه وعاظ تهران،‌ با انتقاد به ارائه تسهيلات بانكي دور از نظارت‌هاي قانوني، گفت: بايد بازي را كنار بگذاريم؛ متأسفانه خبر 1200 ميليارد تومان وام هم به آن اضافه شده كه ثروت و بودجه مملكت را به حرّاج گذاشته‌اند اين يعني اقتصاد مرده است.

وي در ادامه سخنراني خود با عنوان اينكه طلحه عده‌اي را گمراه كرد و پيشاني باد كرده جمع كثيري را به ضلالت كشاند، تصريح كرد: اما امروز اين‌گونه نيست و ما با اين سن و سال‌ پاي ولايت فقيه ايستاده‌ايم و نمي‌گذاريم در جريان انقلاب، انحراف ايجاد شود و گردن كسي را كه بخواهد انحراف ايجاد كند، مي‌شكنيم.

دبير جامعه وعاظ تهران با سؤال از اينكه ما اين انقلاب را به چه كسي تحويل دهيم، گفت: مگر آنكه همه ما بميريم، سپاه بميرد، بسيج بميرد، روحاني‌ها بميرند،‌ خانواده شهدا تار و مار شوند كه اين انقلاب از دست ما برود؛ البته اين آرزو را دشمن به گور خواهد برد.

حجت‌‌الاسلام شجوني با تأكيد بر اينكه من و شما همگي بايد ستون بر سقف انقلاب بگيريم، گفت: نبايد بگذاريم اين سقف سقوط كند. اگر هر كسي بگويد به من چه؟ يكي دزدي كند؛ ديگري چشم‌چراني؛ آن يكي هم خون شهدا را فراموش كند؛ سقف فرو خواهد ريخت.

وي با اشاره به فرياد الله‌اكبر نواب صفوي در بالاي دار،‌ گفت: آن موقع كسي شعار الله‌اكبر سر نمي‌داد كه اين شهيد موقع تيرباران فرياد "الله‌اكبر "ش بلند شد.

حجت‌الاسلام شجوني با اشاره به خيانت جبهه ملي و نهضت آزادي همانند حزب توده تأكيد كرد: اين‌ها از روحانيت سوءاستفاده كرده و بقيه را خانه‌نشين، ذليل، زنداني و اعدام كرده‌اند. بايد حواس‌تان جمع باشد اين انقلاب مثل ديگر انقلا‌ب‌ها نشود.

وي با اشاره به داستان‌هاي فوق، گفت: اينها براي اين بود كه مردم بعد از پيامبر، اسلام را فراموش كردند. هر بلايي سر اسلام آمد تحمل كرده و گفتند به ما چه مربوط؟ از اين اتفاق به حزب ما چه مي‌رسد؟ چه چيزي عايد گروه ما مي‌شود؟ و اميرالمؤمنين (ع) سه نفر از اينها را نفرين كرد كه چرا به ياري ايشان نمي‌شتابند؟ البته شما در انقلاب اينگونه نبوده و نخواهيد بود.

حجت‌الاسلام شجوني تصريح كرد: بايد بايستيم و با چنگ و دندان انقلاب را نگهداريم و عيب‌هايش را برطرف كنيم. هر كس بگويد اين انقلاب عيب ندارد، چاپلوسي مي‌كند. انقلاب را بايد آفت‌زدايي كرد؛ من و شما به خودمان ضدآفت بزنيم تا از آنها دور شويم. البته اين كار را با حذف منافقين، بني‌صدر، سلامتيان، غضنفرپور، قطب‌زاده، شريعت‌مداري، منتظري و ... چند بار انجام داده‌ايم و بايد ادامه دهيم.




 

سخنرانی مشاوران موسوی و کروبی در آمریکا

 

اردشیر امیر ارجمند و مجتبی واحدی مشاوران میرحسین موسوی و مهدی کروبی این هفته برای سخنرانی به آمریکا خواهند رفت.

گفته می شود این دو قراراست شنبه آینده در دانشگاه جورج واشنگتن با موضوع «نگاهی به تحولات پیش روی جنبش سبز» سخنرانی کنند.




پخش انیمیشن ضد ایرانی از تلويزيون

 

 


شبکه 5 سیما یکشنبه گذشته، آنتن خود را به پخش انیمیشنی اختصاص داد که به بازخوانی تاریخ یهود با رویکردی صهیونیستی ـ ضد ایرانی پرداخت.

 در حالیکه برخی مضامین غیرقابل قبول مجموعه فیلم‌های خارجی پخش شده در ایام نوروز و همچنین تغییر رویکرد مدیریت رسانه ملی و دست کم سهل انگاری گسترده در این زمینه وضعیت هشدارگونه‌ای را در این رسانه بوجود آورده است، در ایام تعطیل خرداد نیز سیاست جدید رسانه ملی در نمایش برخی مجموعه‌های خارجی مسئله‌دار ادامه داشته است به نحوی که شبکه تهران اقدام به پخش انمیشین صهیونیستی «استر» در باکس برنامه‌های صبحگاهی خود نمود.
 
انیمیشن «استر» که قسمت چهاردهم از سری انیمیشن 46 قسمتی «داستان سبزیجات» است، در آمریکا و با تم مسیحی-یهودی برای کودکان تولید شده است.
 
صراحت داستان انیمیشن استر، نام کاراکترها، روند داستان، ترانه ای که بر اساس ملودی سرود ملی اسرائیل در جای جای انیمیشن از زبان استر خوانده می شود و بسیاری از دیگر نشانها، تنها یک تصور را به ذهن متبادر می کند: مکانیزم انتخاب برنامه های خارجی در رسانه ملی به اندازه ای ناتوان و ناکارآمد است که گروهی می توانند چنین اثر تماماً صهیونیستی را در یکی از بزرگترین روزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر دید مخاطبان کودک ایرانی قرار دهند.
 
اسطوره و انیمیشن استر نه تنها یک انیمیش صهیونیستی- توراتی بلکه اساساً یک انیمیشن ضد ایرانی است. هیمن نمادی از ایرانیان است که در داستان توراتی استر با یهودیان عناد دارد. حادثه پوریم یا ایرانی کشی که هر ساله سالروز آن توسط یهودیان جشن گرفته می شود جانمایه داستان استر است. و اکنون این داستان از رسانه ملی جهوری اسلامی ایران برای کودکان شیعه ایرانی پخش شده است.
 
اختصاص آنتن رسانه ملی در نیمه خرداد و سالروز ارتحال حضرت امام به تبلیغ یک اسطوره توراتی- صهیونیستی برای کودکان مسلمان ایرانی را یا باید به حساب فقدان روشمندی گزینش و پخش فیلم در رسانه ملی و عدم استفاده از کارشناسان این حوزه دانست و یا به توطئه ای جهت خدشه دار نمودن این روز بزرگ قائل شد. در هر حال نتیجه عملی این اقدام تنها یک رسوایی بزرگ برای رسانه ملی است.
 
داستان از این قرار است که خانواده ای تنها و بی پناه، از بد روزگار در بارگاه پادشاهی ساکن هستند که وزیر اعظم آن به دلایلی نامعلوم و به هر شیوه ای قصد بیرون راندن آنها را از کاخ دارد.
 
نماینده این خانواده ی تنها و بی کس، دختری است به نام «استر» و پسرعمویش «مورتیکای» ؛ انسانهای زیرک و مظلوم و خداجو! آنها اسیر بدبینی و تنگ نظری وزیر اعظم، «هیمن» شده اند و عن قریب است که به سرزمینی دور تبعید شوند.
 
آن ها می خواهند به هر ترتیب به شاه ثابت کنند که وزیر او شیاد و توطئه گر است. استر که حالا ملکه قصر شده قصد دارد به گونه ای که مورد سوء ظن قرار نگیرد، میخواهد شاه را از خیانت وزیر آگاه نماید. برای این کار به توصیه مورتیکای، شاه را به ضیافتی دعوت می نماید و تمام شجاعت خود را بخاطر حفظ خانواده اش جمع می کندو بالاخره ماجرا را به شاه می گوید.
 
شاه که ظاهرا انسان کودن و بی خردی است موضوع را می پذیرد و «هیمن » را از قصر بیرون می کند و مورتیکای را به جای او می نشاند. و هر آنچه این وزیر دانا، مورتیکای، به شاه می گوید او با حماقت می پذیرد و لبخند می زند.
در این انیمیشن، شخصیتها با رویکرد مدنظر این مجموعه، نامگذاری شده اند؛ «استر»، «مورتیکای» یا همان «مردخای» ، «هیمن» یا «هامان»!
 
در کاخی که شاه در لیوانی با نقوشی از خط میخی نوشابه می خورد و خانم استر روی فرشی راه میرود که نقوش ایرانی آن زیر پایش فریاد می کشد؛ دیگر شکی نمی ماند که اینجا ایران است و این شخصیت ابله سبزه که روی گونه اش زگیل دارد خشایار شاه.
 
استر تنها نقطه تأمل برانگیز در کارنامه گروه انتخاب فیلم در شبکه پنج سیما و دیگر شبکه های تلویزیون نیست. شاید زمان آن فرا رسیده باشد که مدیر محترم رسانه ملی توجه دوباره ای به این بخش از مجموعه تحت مدیریت خود داشته باشد.

 

يعني اپوزيسيون تا اين حد احمق است؟

 

يكي از عناصر سابقه دار ضدانقلاب، «نقابداري» شوراي هماهنگي سبز را توهين به شعور مخاطبان ارزيابي و اعلام كرد: ما را دست كم گرفته ايد كه خيال مي كنيد مشتي نادان و جاهل هستيم، ما عروسك كوكي نيستيم.

مهرانگيز كار (همسر سيامك پورزند) با اشاره به بيانيه هاي گاه و بيگاه گروه موسوم به شوراي هماهنگي راه سبز، در «روز نت» نوشت: به محتواي بيانيه تان كاري نداريم. به اين كه فراخوان حضور خياباني مي دهيد هم كاري نداريم. اما به اين كار داريم كه تركيب انساني «شوراي سبز اميد» كه زير آن پنهان شده ايد چگونه است؟ آيا اين حق را براي مردم قبول داريد كه بخواهند شما را بشناسند و بر پايه عقل و شعور اقدام كنند؟ منظورم كه روشن است... در 100 سال گذشته همه رهبران نام و نشان و شناسنامه سياسي داشته اند الا اين شوراي سبز اميد كه بي نياز از معرفي، آموزش سياست مي دهد آن هم براي حضور خياباني! و ما را مي ترسانند كه مبادا به صورت جدي از نام و نشان اعضا سؤال كنيد كه در اين صورت به همسوئي با جمهوري اسلامي متهم مي شويد. اين تهديد گاهي ضميمه مي شود به اين دستور عاميانه سياسي كه خب شما مي توانيد شورا را قبول نداشته باشيد. بقيه اش كه به شما مربوط نيست. اين هم توضيح بي ارزش و بي اعتباري است كه بي اندازه مبتذل و غيرسياسي است. ما سكوت نمي كنيم و غلاف نمي كنيم و دربست و بي اختيار تبديل نمي شويم به عروسك هاي كوكي در دست جوان هايي كه آنها را در شبكه هاي اينترنتي كاشته اند. از شور و انرژي سياسي كه يك شوراي موهوم و ناشناس را تبليغ مي كنند، سوءاستفاده مي شود.

وي همچنين مي نويسد: آنها (شورا) ما را دست كم گرفته اند و خيال مي كنند با مشتي نادان و جاهل در عرصه سياست هاي اعتراضي طرف هستيم و خيال مي كنند ايرانيان همه صدسالي كه در راه آزادي خون داده اند چشم به راه مجهولي بوده اند از جنس بي نام و نشان شوراي سبز اميد كه خود را بر بال هاي اينترنت به آنها تحميل مي كنند. انتظار اين است كه مردم اين مجهول را روي سر بگذارند و حلوا حلوا كنند كه اگر چنين بشود و ايرانيان هنوز به اين درجه از عقل سياسي نرسيده باشند كه به افراد بي هويت تكيه كنند چيزي دستشان را نمي گيرد و بلكه بسيار چيزها از دست مي دهند. جالب است كساني كه دنبال راه موهوم و وجود مجهول راه افتاده اند در پاسخ به كساني كه چندين پيراهن بيشتر از آنها در كار سياسي پاره كرده اند مي گويند: اعضاي شورا فعالان سياسي شناخته شده اي هستند كه اگر خود را معرفي كنند دستگير مي شوند! شگفتا از اين آموزه هاي سياسي كه به جوان هاي كم تجربه داده ايد و دريغا كه تلويحا يادآور مي شوند مهم نيست جان و امنيت كساني كه به فراخوان يك شوراي ناشناس گوش مي سپارند و احيانا قرباني مي شوند.

«كار» اضافه مي كند: «بر بيانيه صادره جهل حاكم است. ظريفي كه از من هم نسبت به موضوع حساس تر بود مي گفت از كجا بدانيم كه كار عوامل رژيم نيست و مي خواهند سركوب را به كمك جمعي كه خارج از كشور وقت و نيرو مي گذارند تا شايد از راه دور كاري كرده باشند، بهتر به سامان برسانند و جمعي را كه هنوز تن به خطر مي دهند زير نام موهومي طعمه كنند. اينك ما از محافلي كه هر يك به خود سمتي داده اند و با سوءاستفاده از نبود موسوي و كروبي به نام آنها بازي هاي خطرناك مي كنند و تازه از خود هم مايه نمي گذارند و با امتناع از معرفي خودشان تن به ريسك نمي دهند احساس خطر مي كنيم.»

يادآور مي شود شوراي كذايي پس از افتضاح 25 بهمن اعلام موجوديت كرد و طراحان اين سياه بازي با وجود حضور در اروپا همچنان ادعا مي كنند كه اعضاي شورا در ايران هستند و به همين دليل براي حفظ امنيت آنها، اعلام اسامي اعضا صلاح نيست. اخيرا هم كه امير ارجمند و مزروعي و واحدي به عنوان تنها اعضا واقعي شوراي مذكور به تيپ هم زده اند. مزروعي و امير ارجمند مايلند ژستي اصلاح طلبانه به خود بگيرند اما هر يك ساز خود را مي زنند در حالي كه واحدي به خاطر دست كم گرفته شدن از ابتدا ساز مخالف مي زند تا بيشتر ديده شود.
 

هاشمي:حضرت‌آیت‌الله‌جناب‌آقای‌صانعی

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی مصیبت وارده به آقای صانعی را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آقای هاشمی رفسنجانی متن کامل این پیام بدین شرح است :

حضرت آیت‌الله جناب آقای صانعی

مصیبت وارده به خاندان معظم جنابعالی موجب تأثر و تألم خاطر گردید.

از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه و برای بازماندگان به ویژه بیت محترم جنابعالی صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می‌نمایم.



 

تجمع اعتراض آمیز اساتید حوزه

 


 

در پی برکناری معاون آموزش حوزه های علمیه روز گذشته تجمع اعتراض آمیزی توسط مدیران،اساتید و فضلای حوزه در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.


 

در این تجمع که ده ها تن از مدیران، اساتید حوزه ، فضلاء و نمایندگان مجمع طلاب در آن حضور داشتند، شرکت کنندگان ضمن اعتراض به برکناری غیرمسئولانه حجه الاسلام والمسلمین علی عباسی معاون انقلابی و تحول گرای آموزش حوزه های علمیه، خواستار لغو سریع حکم برکناری وی شدند.
 آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه نیز در گفتگو با تجمع کنندگان ضمن تایید وجود برخی فشارها برای برکناری حجت الاسلام عباسی ایشان را شخصیتی فاضل صاحب فکر و باتقوا دانسته و عنوان کرد: فشار دو تن از بزرگان حوزه و تهدید آنها به تحریم امتحانات پایان سال حوزه، ما را مجبور به نوشیدن جام زهر و برکناری جناب آقای عباسی کرد.
 تجمع کنندگان در این دیدار ضمن حمایت از مقاومت مدیران حوزه در برابر فشارهای بیرونی بر عزم جدی و پی گیری خود تا لغو این حکم غیرمسئولانه تاکید کردند.
 لازم به ذکر است حجت الاسلام عباسی از فعال ترین چهره های حوزوی در برابر فتنه اخیر بود و به دلیل خدمات ارزنده ای که در عرصه آموزش حوزه داشتند، در سفر اخیر مقام معظم رهبری به قم مورد تمجید صریح معظم له قرار گرفتند.


 

زيادي جنبش كرديم، شورش درآمد!

 

 



تركيدن حباب ايجاد جنبش به واسطه فضاي مجازي موجب بالا گرفتن انتقادها در محافل اپوزيسيون شده است. تندروترين و جوگيرترين عناصر فعال در اين عرصه اكنون مي گويند القاي توهمي به نام جنبش سبز به اعتبار فضاي مجازي چيزي جز «بلوف» نبوده است. نيك آهنگ كوثر، كاريكاتوريست خارج نشين نشريات زنجيره اي كه در فقدان تحليلگران جدي در ميان محافل اپوزيسيون، مدت ها در حال جنب و جوش و جنبش بود اكنون پس از چند سال جوزدگي مي نويسد: من هيچ گاه كسي را به رفتن در خيابان و حتي رأي دادن نخواهم خواند. هرگز كسي را به تحريم انتخابات و يا خانه نشيني هم تشويق نمي كنم! من «اكتيويست» نيستم، سياست مدار هم نيستم. يك ناظرم، ناظري كه مقايسه كردن هم اندكي بلد است... تعارف را كنار بگذاريم؛ همين چند ماه پيش كه شايعه دستگيري سران جنبش سبز مطرح بود و ديديم كه عملي شد، دوستان «آنلاين» شعار مي دادند «موسوي دستگير بشه؛ ايران قيامت مي شه». از دستگيري ميرحسين موسوي و مهدي كروبي بيش از 100 روز گذشته است. اگر چيزي كه تا الان ديده ايم اسم اش «قيامت» باشد، پس نبايد چندان از دوران زندگي پس از مرگ ترسيد! به عبارت ديگر، تهديدهاي آنلاين هيچ گاه خارج از محيط «وب» عملي نشد. سخن من به معناي اين نيست كه بايد گروهي جان خود را به خطر مي انداختند تا سران جنبش آزاد مي شدند؛ به هيچ عنوان! اما وقتي شعاري داده مي شود كه در عالم واقع نمودي از آن نمي بينيم، گويندگان عملاً زمين جنگ را به حريف تقديم كرده اند؛ يك «بلوف» با تاريخ مصرف.

عباس عبدي عضو ظاهراً مستعفي حزب مشاركت نيز با اشاره به بازي ناكامي كه شبكه هاي اينترنتي ضد انقلاب براي تحريم فيلم پرفروش اخراجي هاي 3 و متقابلاً جا زدن يك فيلم شبه روشنفكري به عنوان فيلم بزرگ جهاني! راه انداختند، نوشت: اين تحرك فاقد مبنا بود اما چرا اتفاقي كه دلايل كافي براي غلط بودن آن وجود داشت؛ رخ داد؟ به نظر من دليل اصلي آن اينترنت است. فضاي اينترنت به معناي واقعي، مجازي است. هر چند اينترنت اين امكان را فراهم مي كند كه افراد ناشناخته، ايده ها را فارغ از محدوديت هاي پيشين ارايه كنند، در عين حال ممكن است ايده هايي غير مسئولانه و غير جامع و فكر نشده نيز مطرح شود و براساس فضاي اينترنت بسط يابد، بدون اينكه زمينه هاي لازم را دارا باشد. حضور پررنگ جوانان در اينترنت و تبديل اين فضا به ميدان مبارزه طلبي و ابراز وجود، موجب شكل گيري طرح هايي مي شود كه در فضاي واقعي اجتماعي چندان مورد توجه نيست، اما در فضاي مجازي خيلي اهميت پيدا مي كند، ولي هنگامي كه در واقعيت اجتماعي با نتايج اين طرح ها مواجه شوند، چيزي جز يأس و نا اميدي درو نخواهند كرد. يقين دارم كه اكثريت قاطع مردمي كه اين دو فيلم را ديده اند، اصولاً اعتنايي به اين تحريم مجازي نداشته اند، بنابراين بهتر است كه از اين پس درباره پيشنهادهاي غير دقيق و احساسي كه در فضاي مجازي طرح مي شود حساب چنداني را باز نكرد.

با مزه تر از همه تقلاهاي شبكه به بن بست رسيده و تاريخ مصرف گذشته بالاترين است كه از يك سو اذعان مي كند « برخي از ما فكر مي كنيم با گذاشتن چند لينك تزئيني به وظيفه خود در قبال جنبش عمل كرده ايم و لينك الله اكبر گفتن را در بالاترين مي گذاريم اما آيا شده كه خودمون هم بريم و الله اكبر بگيم؟» و از طرف ديگر به اعتبار اينكه ترك عادت موجب مرض است، مي نويسد «چرا هيچ كس پيشنهادي، طرحي چيزي نمي ده و همه نشستن ببينن فيس بوك 25 بهمن يا شوراي هماهنگي سبز كي بيانيه مي ده؟ با هر كس كه صحبت مي كني بهانه اي براي نيامدن به خيابان داره».



 

چراغ سبز برخورد با جريان انحرافي

 

 

چراغ سبز برخورد با جريان انحرافي، جدي‌ترين پيام نشست خبري احمدي‌نژاد؟

دومين نشست خبري رئيس‌جمهور در سال 90 در حالي برگزار شد كه نسبت به مصاحبه قبلي وي با خبرنگاران رسانه‌هاي داخلي و خارجي تمايز چنداني نداشت و دكتر احمدي‌نژاد نيز مواضع خود را كه اغلب آن‌ها را در همان نشست خبري و گفت‌وگوي تلويزيوني يك ماه قبل با مردم بيان كرده بود، تكرار كرد.

  پرسش‌هاي مطرح شده از سوي خبرنگاران در اين نشست خبري عمدتاً تكراري، غيرچالشي و سفارشي بود و در مواردي هم كه سؤال‌ها به جريان انحرافي مربوط بود، احمدي‌نژاد اين موارد را پيش‌بيني كرده بود و با ابداع تعبير "وحدت الهام‌بخش"  تأكيد مي‌كرد كه براي حفظ اين نوع از وحدت سكوت خواهد كرد.

در زمينه سياست خارجي شايد جديدترين خبر رئيس‌جمهور، تهيه يك طرح از سوي جمهوري اسلامي در مورد بحران بحرين بود. وي همچنين به صراحت هر گونه توافق براي تشكيل دولت‌هاي مستقل فلسطيني و اسرائيلي را رد كرد و گفت كه دولت فلسطيني متعلق به تمام سرزمين فلسطين بايد باشد.

اما در موضوع‌هاي داخلي همان‌طور كه انتظار مي‌رفت، تعداد زيادي از سؤال‌ها به جريان انحرافي و حاشيه‌هاي آن مربوط بود كه احمدي‌نژاد با پاسخ‌هاي سطحي از كنار آن‌ها عبور كرد و تنها در يك مورد كه خبرنگار خبرگزاري دانشجو با قرائت سؤال نسبتاً طولاني خود، اين جريان را به‌طور جدي‌تري به چالش كشيد، رئيس‌جمهور نتوانست به سياق سؤال‌هاي قبل با طعنه و خنده از كنار آن عبور كند و با تفصيل بيشتري به آن پاسخ گفت.

خبرنگار خبرگزاری دانشجو خطاب به رئیس جمهور گفت: افرادی از منسوبان شما هستند که با طرح مسائلی موجب تشنج در جامعه و در میان هواداران شما می شوند ازجمله ارائه نظرات شاذ در مباحث تخصصی دینی و اینکه روحانیت از شریعت می گوید، و ما از حقیقت، و وقتی با مخالفت ما روبرو می شوند می گویند شما چهار میلیون نفر بیشتر نیستید.

این خبرنگار ادامه داد: برای رئیس جمهور جلساتی گزینشی در نهاد ریاست جمهوری با دانشجویان خاص در نظر می گیرند، طوری که به صورت تلفنی افراد مورد نظر را دعوت می کنند، در مراسم سؤالات از پیش هماهنگ شده می پرسند، اجازه ارتباط میان ما و شما را نمی دهند و کوچک‌ترین انتقاد از دولت را نفی کامل خدمات دولت مطرح می کنند.

خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: آقای رئیس جمهور، ما رأی ندادیم که بعد از چهار سال کنج خانه بنشینیم چرا که به فرموده مولای متقیان "بالاترین امر به معروف نسبت به حاکمان است" و از شما تقاضا داریم با این افراد ساده لوح و مغرض که سخنان‌شان هر روز بهانه تخریب دولت را به مخالفان شما می دهد و موجب سرخوردگی هواداران شما می شود، برخورد و یا آنها را از این کار نهی کنید.

این خبرنگار افزود: آقای رئیس جمهور از شما تقاضا می کنم به کمک دستگاه مسئول، به صورت شفاف از پرونده معاون اول شبهه زدایی کنید، ما طرفدار شما بوده و هستیم اما مخالف عده ای ساده و یا مغرض در نهاد ریاست جمهوری هستیم، البته امیدوارم طرح مطالبات دانشجویی موجب نشود که از حضور در کنفرانس های بعدی محروم شویم.

رئیس جمهور از این خبرنگار پرسید: شما جزو گزینشی ها بودید یا غیرگزینشی ها؟ که این خبرنگار گفت: غیرگزینشی و رئیس جمهور به وی گفت: شما جواب خود را دادید.

احمدی نژاد با كنايه افزود: این حرف هایی که زدید، قرار است جدیداً به صحنه بیاید و یا از فردا پخش شود؟ رئیس جمهور گفت: فکر می کنم خواسته شما مخالف اصول اولیه انسانی است، شما می خواهید ما از کسانی بخواهیم که حرف نزنند و اظهار نظر نکنند، این خیلی بد است و فکر نمی کنم در کشور ما دانشجویی مخالف آزادی بیان باشد، حتماً این طور نیست و به نظر من اینجا اشتباهی اتفاق افتاده است.

احمدی نژاد با خنده گفت: دانشجو (وزیر علوم) هر روز در دولت حضور دارد، دانشجو باید پرچمدار فضا و گفتگوی آزاد و اظهار نظر باشد، هنوز سه- چهار روز از صحبت های رهبری نگذشته که گفتند "به خاطر اظهار نظر، کسی را منکوب نکنید"، به صراحت گفتند "چرا به خاطر اظهار نظر به افراد توهین و اهانت می کنید؟" وی افزود: انتظار ندارم یک نفر به عنوان نماینده دانشجویان بگوید که نگذارید عده ای حرف بزنند، چرا نگذاریم؟ بعداً می گویید دولت با کسانی که انتقاد می کنند، بد برخورد می کند، آیا واقعاً با منتقدان بد برخورد کردیم، آیا حتی یک پاسخ هم دادیم؟

رئیس جمهور گفت: من گفتم سکوت، اگر فکر می کنید بالاتر از سکوت کاری می توانیم انجام دهیم، بفرمایید حتماً انجام می دهیم اما خواهش می کنم به دنبال این نباشید که جلوی اندیشه و اظهار نظر بسته شود، این خیلی بد است، باید هر کسی مطلبی دارد اظهار کند، دیگران هم بگویند، باید حق را با حق بشناسیم نه با اشخاص، چون فلان آقا مخالفت کرده بگوییم حتماً چیز بدی است، چرا این طوری است؟

احمدی نژاد افزود: اتفاقاً‌ در فضای دانشجویی باید محیط کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی را فراهم کنیم و افراد بیایند ایده های خود را مطرح کنند، دیگران هم جواب دهند، همفکری شود تا رشد در جامعه اتفاق بیفتد. یکی از دلایلی که ما سنگین ترین حملات و بی انصافی ها را تحمل می کنیم این است که می خواهیم بگذاریم حرف بزنند، شاید از صد تای آن یک حرف، خوب درآمد نباید در جامعه را بست.

رئیس جمهور افزود: احتمال می دهم اشتباهی شده و اطلاعات نادرستی رسیده است، من با کسی گزینشی ملاقات نکرده ام، من که در خیابان ها چهار ساعت راه می روم، یعنی مردم شهرهای گوناگون گزینش شده می آیند؟ در سفر اخیر به استان مرکزی چند هزار دانشجو آمدند، عده ای هم بیرون بودند که من رفتم و با آنها احوال‌پرسی کردم و گفتم حرفی دارید بزنید. احمدی نژاد گفت: این دولت مردمی ترین دولت و سطح تماس ما با توده های مردم بسیار گسترده است، معمولاً حرفهایی که در جامعه رد و بدل می شود می شنوم، نمی خواهم بگویم همه تصمیمات من درست است، هرگز دولت چنین ادعایی نکرده است اما سعی می کنیم تصمیمات درست باشد و همه دانشجویان و نماینده آنها را دوست داریم.

اما جدي‌ترين پيام نشست خبري احمدي‌نژاد را شايد بتوان پاسخ وي به سؤال خبرنگار روزنامه قدس دانست. خبرنگار روزنامه قدس گفت: جنابعالی دو سال پیش در ورزشگاه تختی ارومیه اعلام کردید که مفسدان اقتصادی را معرفی خواهید کرد و در همین خصوص فهرستی 250 نفره را به قوه قضائیه ارسال کردید. این خبرنگار در ادامه پرسید: هم اکنون در قوه قضائیه و دستگاه های نظارتی پرونده های مشابهی در خصوص مسائل اقتصادی مطرح است که به برخی نزدیکان شما در دولت منتسب شده است؛ آیا شما به این پرونده ها هم حساسیت دارید؟

رئیس جمهور در پاسخ گفت: فهرست اعلامی ما به قوه قضائیه شامل 312 نفر بوده که یا زمینی از دولت تصرف کرده و یا منابع بانکی را بازنگردانده اند. اینکه اینها متخلف هستند یا نه بر عهده قاضی است و ما مرجع قضاوت نیستیم.

وی گفت: برای چندمین بار می گویم که تنها رئیس جمهوری هستم که اعلام کرده ام هر گونه تخلف از بنده، خانواده و نزديكانم دیده شد، باید طبق قانون رسیدگی شود و باز این را اعلام می کنم. این موضوع اصولی ما از روز نخست بوده است و بر این موضع هستیم.

احمدی نژاد ابراز امیدواری کرد: هر جا کوچکترین تعدی به حقوق ملت صورت گرفت با دقت رسیدگی و حقوق ملت بازگردانده شود چرا که این از آرزوهای ما و جزو پیگیری های دائمی ماست. وی گفت: بخشی از کارهای دائمی ما در شبانه روز، تنظیم امور به گونه ای است که فرصتی برای کسانی که می خواهند دست اندازی به حقوق مردم کنند به وجود نیاید و شاید بخش مهمی از فشارها بر ما، ناشی از همین اصرار ماست.

اين اظهارنظر احمدي‌نژاد در حالي است كه تا پيش از اين، در پاسخ به اين سؤال كه چرا مراجع قضايي با جريان انحرافي و به‌ويژه سران آن، برخورد نمي‌كنند، احتمال واكنش منفي رئيس‌جمهور مطرح و اين اقدام بر خلاف مصالح ملي دانسته مي‌شد.

با اين حال، اظهارنظر خواسته يا ناخواسته اما صريح رئيس‌جمهور در اين زمينه آن‌هم به‌طور علني فضايي ايجاد كرده است كه در صورت وجود مستندات قوي و با توجه به اينكه رئيس قوه قضائيه اعلام كرده است كه اين جريان مفاسد متعددي دارد و به‌ويژه در فساد اقتصادي غوطه‌ور است، توجيهي براي برخورد نكردن وجود ندارد و در صورت ادامه رويه فعلي يعني افشاگري‌ها در مورد انحراف‌هاي جريان نفوذي و برخورد جدي نكردن با سران جريان انحرافي، شائبه‌اي كه احمدي‌نژاد نيز آن را مطرح كرد، مبني بر "نبود اسناد متقن" و "اتهام‌زني عليه دولت با انگيزه‌هاي سياسي و به نيت زمين زدن آن" تقويت مي‌شود.



 

عکس: تصاویرهتاکین به امام هادی در فیس بوک

 

گروهی از شیعان و ارادتمندان به مقام عظیم الشان حضرت هادی (ع) و تمامی اهل بیت دست به شناسایی و جمع اوری اطلاعات کامل این افراد گمراه زده اند و در قالب پایگاهی با عنوان "هتاکین " این مشخصات جمع آوری شده را در معرض دید عموم قرار داده اند.
 

از حدود دو ماه پیش صفحه ای در فیس بوک  با هدف توهین  و هتک حرمت به مقام والای حضرت هادی (ع)  شکل گرفت و عده ای گمراه دست به تبلیغات گسترده زده و عده ای از کاربران را در این صفحه مشترک کردند.


گروهی از شیعان  و ارادتمندان به مقام عظیم الشان حضرت هادی (ع) و تمامی اهل بیت دست به شناسایی و جمع اوری اطلاعات کامل این افراد گمراه زده اند و در قالب پایگاهی  با عنوان "هتاکین " این مشخصات جمع آوری شده را در معرض دید عموم قرار داده اند. 

پایگاه هتاکین نوشت: اطلاعات منتشر شده از این گمراهان با هدف خروج هر چه سریع تر این افراد از صفحه توهین به امام هادی(ع) و همچنین پیگیری از طریق مراجع قانونی منتشر شده و تا به نتیجه رسیدن حکم قانونی این افراد اطلاعات ایشان در معرض دید عموم قرار خواهد بود. 

این پایگاه همچنین در ادامه نوشت: هنوز فراموش نکرده ایم حکم امام خمینی(ره) در مورد سلمان رشدی مرتد را و همینجا به تمام سلمان رشدی های نوین اخطار می دهیم که زندگی را به کامتان تلخ خواهیم کرد، ما مسلمانان توهین به مقدسات را

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 18 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 162
بازدید دیروز : 38
بازدید هفته : 281
بازدید ماه : 370
بازدید کل : 39787
تعداد مطالب : 181
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1