عصبانیت کروبی از دیدار هاشمی رفسنجانی و خاتمی
 
پس از اطلاع مهدی کروبی از دیدار سید محمد خاتمی باهاشمی رفسنجانی، او ضمن برآشفته شدن تصریح کرده ‌است که خاتمی‌‌ همان کسی بود که مدام از سیاست‌های هاشمی گلایه داشت، حال چه شده این‌ها با هم می‌نشینند.

به گزارش کلمه ، چند روز پیش، رسانه‌های خبری از دیدار رئیس مجلس خبرگان با یکی از متهمان اصلی فتنه ۸۸ خبر دادند؛ خبری که در آن اشاره شده بود که «سید محمد خاتمی» اخیرا با آقای هاشمی رفسنجانی دیدار کرده است.

در همین راستا، امروز سایت «ندای انقلاب» در خبری نوشته است که پس از اطلاع مهدی کروبی از دیدار سید محمد خاتمی باهاشمی رفسنجانی، او ضمن برآشفته شدن تصریح کرده ‌است که خاتمی‌‌ همان کسی بود که مدام از سیاست‌های هاشمی گلایه داشت، حال چه شده این‌ها با هم می‌نشینند.

گفته می‌شود کروبی دیدار این دو را تلاشی برای سلسله اقداماتی برای مصادره جریان سبز عنوان کرده و گفت که باید تکلیف ما با خاتمی در بسیاری از حوزه‌ها مشخص شود.

در این زمینه برخی فعالان سیاسی بر این باورند نگرانی کروبی در این زمینه ناشی از رودست خوردن توسط خاتمی و موسوی بوده و لذا باید در موضع گیری بعدی وی شاهد برخی انتقادات از دوران سازندگی بود.

هدف دیدار خاتمی با هاشمی چه بوده است؟

رئیس مجلس خبرگان در شرایطی از آقای خاتمی میزبانی کرده که اظهارات مشابه او و رئیس بنیاد باران در روزهای اخیر موجی جدیدی از انتقادات را متوجه آقای هاشمی کرده است.

شاید دیدار اخیر هاشمی رفسنجانی با آقای خاتمی هم به حساب‌‌ همان برنامه ریزی و هماهنگی سیاسی مشترک گذاشته شود؛ اگر این دیدار پس از رسانه‌ای شدن سخنان مشابه رئیس مجلس خبرگان و رئیس بنیاد باران برگزار شده باشد، احتمالا تلاش کرده است از شدت انتقاداتی که به اظهارات مشابه آقای هاشمی و رئیس بنیاد باران شده بکاهد و در عین حال برنامه بهتری را ارائه کند.

همسو با این رویداد‌ها، درخواست‌های ناظران سیاسی هم برای پاسخگویی آقای هاشمی پیرامون اخباری که هر از چند گاهی به رسانه‌ها درز می‌کند، افزایش پیدا کرده است.

 

تاکید بر خطبه‌های خبرساز 26 تیرماه 88/ دفاع ویژه از خود و فرزندانش
در شرایطی که هیئت داوری فراکسیون اصولگرایان و روحانیون مجلس شورای اسلامی در تدارک نوشتن نامه‌ای در اعتراض به مواضع آقای هاشمی رفسنجانی درباره جریان فتنه هستند، وی بار دیگر بر خطبه‌های خبرسازش در 26 تیرماه88 تاکید کرد. او همچنین منتقدان خانوده‌اش را "مخالف ابدی قانون" معرفی کرد.

کلمه: آقای هاشمی ترجیح داده است که در برابر رویدادهای سیاسی کشور بویژه اقدامات جریان فتنه سکوت کند اما در جدیدترین موضع گیری خود در دیدار چند تن از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان تاکید کرد: در خصوص مسائل کشور مواضع خود را به صورت مشخص در آخرین حضورم در نماز جمعه تهران اعلام کردم و اکنون نیز به آن معتقدم. تفرقه را در شرایط فعلی کشور به صلاح نمی‌دانم و به همین دلیل تلاش می‌کنم تا به دور از جنجال‌های سیاسی، پیگیر مواضع خود باشم.
اشاره آقای هاشمی به نماز جمعه 26 تیرماه سال 88 است که آخرین حضور رئیس مجلس خبرگان در نماز جمعه هم محسوب می شود.

هاشمی در نماز جمعه چه گفت؟

وی در این روز شرایط کشور را "بحرانی" توصیف کرد و خواستار آزادی متهمان بازداشت شده فتنه 88 و توجه به آنچه آزادی مطبوعات خواند، شد. آقای هاشمی همچنین خواستار توجه به اجرای قانون شد اما اشاره ای به ایستادگی جریان فتنه در برابر قانون نکرد؛ موضوعی که با توجه به دو خواسته دیگر او موجب شد فعالان سیاسی نه جریان فتنه که نظام را مخاطب این گفته او بدانند.
به همین دلیل جمعیتی از آشوبگران خیابانی که طبق وعده رسانه های بیگانه به خیابان های اطراف دانشگاه تهران، محل اقامه نماز جمعه تهران، آمده بودند از سخنرانی آقای هاشمی استقبال و حتی ساعاتی بعد دست به اغتشاش در راستای آنچه "حقوق اعلام شده خود در نماز جمعه" نامیدند، زدند.
در این اغتشاش خیابان های اطراف دانشگاه تهران تا ساعاتی به ناآرامی کشیده شد و اکثر آشوبگران که برای اولین بار به نمازجمعه تهران آمده بودند به جای شعار همیشگی «مرگ بر آمریکا» و«مرگ بر اسرائیل» شعار مرگ بر چین و روسیه سر دادند.

واکنش معنادار رسانه های بیگانه

البته سخنرانی خبرساز رئیس مجلس خبرگان پوشش وسیع و معنادار رسانه های بیگانه را هم به همراه داشت.
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی تحلیلی پیرامون خطبه های نمازجمعه تهران نوشت: هاشمی رفسنجانی در سخنانی که تقویت کننده مخالفان بود به صراحت از برخی نهادهای حکومتی در ایران انتقاد کرد. این روزنامه در ادامه گزارش خود افزود، رفسنجانی اکنون اصلی ترین حامی جریان مخالف در درون حاکمیت دینی ایران است.
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز دراین باره گزارش داد، خطیب نمازجمعه تهران به صورت تلویحی از مشروعیت جنبش مخالف به سرکردگی موسوی حمایت کرد.
شبکه تلویزیونی یورونیوز هم که خبر اول خود را بلافاصله به انعکاس سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه اختصاص داد، اظهارات او را حمله شدید وی به شورای نگهبان تفسیر کرد.

موج اعتراض ها

شاید به همین دلیل بود که خطبه های آقای هاشمی وی را در معرض موج انتقادات حامیان نظام قرار داد.
به عنوان نمونه، آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به درخواست آقای هاشمی برای آزادی زندانیان فتنه، گفت: در دیداری که با وی داشتم به او گفتم چرا دخالت می‌کنید؟ کشور قانون و قوه قضائیه دارد که به این مسائل رسیدگی کند. شما اگر می‌خواهی صحبت کنی، نظام را تثبیت کن و سلیقه شخصی را در این مسائل دخالت نده.
وی با بیان اینکه سخنان هاشمی از دو پهلو صحبت کردن هم بدتر است، گفت: معتقدم سخنان هاشمی از سه پلو هم گذشته است.

سوال یزدی؛ پاسخ جدید هاشمی

آیت‌الله یزدی همچنین گفت که "آقای هاشمی مگر شما در این 30 سال از رهبر جدا بوده‌اید. هر کجا که رهبری بوده‌اند شما نیز بوده‌اید. تجربیات شما چه تفاوتی با تجربیات آقای خامنه‌ای دارد؛ شما در نماز جمعه گفتید نسبت به نتیجه انتخابات تردید دارید ولی مقام معظم رهبری ضمن تاکید بر سالم بودن نتیجه انتخابات فرمودند اگر مشکلی است قانونی عمل کنید."
آقای هاشمی روز 22 دی ماه امسال در سخنانی که خطبه های نماز جمعه و دیگر مواضع او را مورد توجه منتقدانش قرار داد، گفت که "خود را ملزم به تبعیت از دستورات رهبری می‌دانم." البته او در ماه های گذشته چند بار دیگر سخنانی مشابه را بیان کرده است.
آیت‌الله خاتمی، عضو مجلس خبرگان هم در نماز جمعه بعد از رئیس مجلس خبرگان گفت: انتقاد به شورای نگهبان درباره انتخابات اخیر، زیر سئوال بردن عملکرد منصفانه صدا و سیما و درخواست آزادی عوامل اغتشاش، التهاب آفرینی است.

احتمال شدت گرفتن انتقادات

بر پایه این واقعیت هاست که تاکید امروز آقای هاشمی بر سخنرانی آخرین نماز جمعه اش، احتمال شدت گرفتن انتقادات از او را افزایش داده است.
رئیس مجلس خبرگان به دلیل مواضعش درباره جریان فتنه همچنان در معرض انتقادات بخشی از فعالان حوزه و سیاست قرار دارد، حتی هیئت داوری فراکسیون اصولگرایان و روحانیون مجلس شورای اسلامی هم هم اکنون در تدارک نوشتن نامه‌ای در اعتراض به مواضع آقای هاشمی رفسنجانی است.
حجت الاسلام محمد تقی رهبر، عضو هیئت داوری فراکسیون اصولگرایان و کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی درباره محورهای این نامه به شبکه ایران گفت که "در این نامه محترمانه این موضوع را مطرح می کنیم که آقای هاشمی باید رسما از جریان فتنه 88 اعلام برائت کند."

دفاع ویژه از خانوده و حمله به منتقدان

البته همه سخنان امروز آقای هاشمی تاکید بر خطبه های نماز جمعه خبرسازش نبود چرا که او سخت از خود و فرزندانش هم دفاع و منتقدان خانواده اش را با "منافقین" و "راست و چپ افراطی" مقایسه کرد.
او در پاسخی درباره انتقادات گسترده علیه خانواده خود گفت: این فضا برای من موضوع تازه‌ای نیست و همواره به دلایل مختلف با آن روبرو بوده‌ام. در ابتدای انقلاب از سوی سازمان منافقین، سپس از سوی دشمنان خارجی، در دوران ریاست جمهوری از سوی جناح راست افراطی و پس از آن از سوی جناح چپ افراطی و امروز نیز از سوی گروهی که اهدافشان برای من مشخص است.

آقای هاشمی به اتهامات فرزندانش اشاره ای نکرد اما ترجیح داد همه آن ها را "کذب" بنامد و منتقدان را به مخالفت با قانون متهم کند.
بنابر آنچه ایلنا گزارش کرده است، وی مدعی شد: گروه اخیر که در پوشش دفاع از اصول اخلاقی و اسلامی اتهامات کذب خود را مطرح می‌کند، عملاً شاهدیم حتی حاضر به تمکین در مقابل قانون نیز نیستند و نخواهند بود.

منظور هاشمی چیست؟

آقای هاشمی درباره آنچه "گروه اخیر" نامید، توضیح بیشتری نداد و مشخص نکرد همه منتقدان فرزندان او "کذب" می گویند و "حاضر به تمکین در مقابل قانون نیز نیستند" یا تعداد مشخصی از آنان.

در هر صورت مرز منتقدان آقای هاشمی و فرزندانش بویژه مهدی و فائزه هاشمی حتی از جریان اصولگرایی هم فراتر رفته است و علاوه بر بخشی از اعضای مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی، فعالان سیاسی و دانشگاهی و ناظران سیاسی تعدادی از فعالان اصلاح طلب و حتی بعضی نزدیکان آقای هاشمی را می توان در جرگه منتقدان عملکرد برخی فرزندان او محسوب کرد.

دو فرزند جنجالی

مهدی و فائزه هاشمی از سوی منتقدان به نقش آفرینی گسترده و هدایت فتنه 88 هستند و حتی دستگاه قضا هم برای آنان پرونده تشکیل داده است اما با وجود احضار رسمی مهدی هاشمی، وی حاضر نشده سفر 17 ماهه خود به لندن را پایان دهد و به ایران برگردد.
پیش تر نیز آقای هاشمی رفسنجانی با رد اتهامات مهدی هاشمی گفته بود که به مهدی گفته ام در لندن بمان و مدرکت را بگیر.
درباره فائزه هاشمی هم دستگاه قضا تاکنون تصمیمی برای احضار و رسیدگی به اتهامات وی به مرحله اجرا نگذاشته است.
با این همه به نظر می رسد احتمال واکنش برخی منتقدان به سخنان امروز آقای هاشمی و ارسال سریع تر نامه اعتراض آمیز روحانیون مجلس به رئیس مجلس خبرگان دور از انتظار نیست.


 

افشاي جزئيات شنبه سياه مجمع تشخيص

به دنبال اختلاف نظرهای پیش آمده بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در خصوص برخی مواد برنامه پنجم، مسئله در روزهای سه شنبه 21 دیماه و شنبه 25 دیماه در مجمع تشخیص مصلحت مطرح شد.

به گزارش کلمه ، در خصوص این جلسه و اتفاقاتی که در آن رخ داد، سئوالات و روایت‌های مختلفی از جلسه مطرح است که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت. علی اصغر زارعی نماینده تهران بر اساس گفتگویی که با برخی از اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته، گزارشی از این جلسه را جهت انتشار در اختیار هفته‌نامه 9 دی قرار داده است. با اين حال، به‌نظر مي‌رسد مسئولان امر در مجمع تشخیص مصلحت بايد با ارائه گزارشی از این جلسه، به ابهامات پاسخ دهند.

در نشست روز سه شنبه موضوع اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت. مجلس شورای اسلامی بر معرفی رییس بانک مرکزی توسط رییس جمهور و رای اعتماد نمایندگان تاکید داشت و شورای نگهبان این کار را بر خلاف قانون اساسی می دانست. قبل از طرح موضوع، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام قصد داشت نظری که از سوی دفتر رهبر انقلاب به ایشان ابلاغ شده بود را اعلام نماید که متاسفانه با بهانه‌جویی برخی از اعضای ذی نفوذ مجمع تشخیص و از جمله رییس مجمع و رییس مجلس مواجه می شود تا جایی که اعلام می کنند در این خصوص اطلاعات کافی دارند و نیازی به طرح آن نیست!

با اصرار آنها مجمع وارد بررسی موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان می‌شود و علی‌رغم اینکه یکی از اعضا در قالب تذکری نظر رهبر انقلاب را از روی برگه‌ای قرائت می‌کند، اما باز به دلیل اصرار بعضی از اعضا مبنی بر حل موضوع توسط آنها در نهایت، اعضای مجمع در جمع‌بندی به نظر سومی می‌رسد که نه نظر مجلس است و نه نظر شورای نگهبان، یعنی انتخاب رییس بانک مرکزی با رای روسای سه قوه! با خروج دو نفر از اعضا در اثنای جلسه، به هنگام رای‌گیری رسمیت جلسه به دلیل نصاب نداشتن با تردید مواجه و رای‌گیری به نشست روز شنبه بعد موکول می‌شود.

در جلسه شنبه نیز اطلاعات دقیق در اختیار اعضای مجمع قرار نمی‌گیرد و همچنان برخی از اعضای ذی نفوذ مجمع بر نظرات خود و عدم اشکال در روش جلسه تاکید می کنند! و در نهایت با 18 رأی موافق و 17 رأی مخالف انتخاب رییس بانک مرکزی به دو رای از سه رای روسای قوا سپرده می شود که البته این برخلاف نظر رهبری بوده است. با اطلاع رسانی به موقع محسن رضایی دبیر مجمع به مراجع بالاتر و تصمیم بر عدم اعلام خبر و مصاحبه دبیر با صدا و سیما، متاسفانه مصوبه مجمع در سایت‌ها و نشریات نزدیک به علی لاریجانی و هاشمی رفسنجانی رسانه‌ای می شود ولی در عین حال محسن رضایی طی مصاحبه ای اعلام می کند که نظر مجمع در این خصوص تا آخر هفته اعلام می گردد! از سوی دیگر به دنبال نامه دکتر احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب که در آن مصوبه مجمع تشخیص را معضلی بر سر راه مدیریت مالی و پولی دولت معرفی می کند، رهبری انقلاب طی نامه دیگری به مجمع تشخیص مصلحت نظام، بررسی این موضوع به عنوان یک معضل را به مجمع واگذار می کند با این تفاوت که مصوبه مجمع باید بگونه ای باشد که انتخاب رییس بانک مرکزی همچنان در حوزه اختیارات رییس قوه مجریه قرارگیرد. نهایتا نیز این موضوع توسط دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام رسمی شد.

از آنجا که مشروح این مذاکرات به صورت عمومی منتشر نشده، به نظر می‌رسد که لازم است مشروح مذاکرات این دو جلسه در اختیار عموم قرار گیرد. در عین حال اکنون چند ابهام در افکار عمومی مطرح است که شاید پاسخگویی به آنها برخی از نکات را بر طرف سازد:

1. آیا طبق اصل 112 قانون اساسی، مجمع تشخیص مصلحت نظام می تواند با کنار نهادن نظر مجلس یا شورای نگهبان، نظر سومی را مطرح کند و به عبارت دیگر قانونگذاری نماید؟ این اقدام مجمع، مجددا جایگاه و محدوده اختیارات آن را در افکار عمومی با سئوال مواجه کرده است.

2. آیا اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام از نظر رهبری انقلاب در خصوص این موضوع اطلاع داشتند و چنین تصمیم گرفته اند و اگر نداشتند، چه عواملی باعث شده تا آنها بی خبر بمانند یا به صورت جهت دار به سمت چنین تصمیمی راهنمایی شوند؟

3. موضوع ماده 80 قانون پنجم برنامه شباهت‌هایی با مصوبه مجلس مشهور به یکشنبه سیاه پیدا کرده است. در آن مصوبه جنجالی نیز علی رغم اطلاع آقای لاریجانی از نظر رهبری در خصوص وقف، مجلس به تصمیم دیگری رسانده شد. هر چند نمایندگان دو روز بعد با مصوبه دیگری اشتباه خود را جبران کردند ولی متاسفانه جایگاه مجلس با خدشه جبران ناپذیری مواجه شد و در نهایت نیز موضوع با ورود صریح رهبری و متوقف کردن وقف اموال دانشگاه آزاد حل شد. در این مورد نیز مجمع تشخیص به شکلی مدیریت می شود که در نهایت، عملکرد آن با علامت سئوال مواجه می گردد و به جایگاه آن خدشه وارد می شود.

4. رییس مجلس برای به تصویب رساندن این قانون در مجلس بارها و بارها آیین نامه داخلی مجلس را نقض کرد و چندبار مجلس را به تنش کشاند. در خصوص نحوه اداره جلسه و رفتارهای خلاف قانون رییس مجلس درباره موضوع بانک مرکزی -که حتی اکثر اعضای هیات رییسه هم با آن مخالف بودند- بیش از 30 تن از نمایندگان مجلس به کمیسیون اصل 90 شکایت کرده اند. این برای بار چندم است که رفتار غیر قانونی رییس مجلس با شکایت نمایندگان به کمیسیون اصل 90 کشیده می شود و البته رییس مجلس با مقاومت در برابر قانون تاکنون اجازه قرائت گزارش آن را نداده است.

5. رییس محترم مجلس در جلسه غیر رسمی و غیر علنی سه شنبه هفته گذشته، گزارشی از مذاکرات مجمع تشخیص ارائه داد، هر چند این گزارش جامع و کامل نبود اما انتظار می رفت که مطالب گفته شده دقیق باشد که متاسفانه چنین عنوان شد که رهبری انقلاب موضوع تعیین رییس بانک مرکزی را به عنوان یک معضل به مجمع ارائه داده اند در حالی که در مصاحبه دبیر مجمع تشخیص نظام به صراحت عنوان شده که رهبری انقلاب در خصوص نحوه تعیین رییس بانک مرکزی، تعیین تکلیف کردند و بخش های دیگر برای ارائه نظر کارشناسی و مشورتی به مجمع ارجاع شده. انتظار این است که مجموع اطلاعاتی که به نمایندگان ارائه می شود، کامل، دقیق و صحیح باشد.

6. اگر این اخبار درست باشد -که ظاهرا هست- این نکته مطرح می شود که مجمع تشخیص مصلحت نظام، شأنیت و جایگاهی غیر از قرار گرفتن در ذیل سایه ولایت فقیه ندارد. با این حساب، به چه دلیل برخی از افراد متنفذ در مجمع تشخیص علی‌رغم علم و اطلاع از نظر رهبری، بر طراحی برای به کرسی نشاندن نظر خود و خبری کردن آن اصرار داشته اند؟ آیا این رفتار با شعار قانونگرایی و تبعیت از ولایت فقیه که دائما از سوی آنها سر داده می شود، سازگار است؟ آیا این اقدام با تاخیر چند روزه احمدی نژاد در خصوص عمل به مرقومه رهبری در خصوص تغییر معاون اول -که ما نیز در آن ایام انتقاد جدی به آن داشتیم- قابل مقایسه است!

به یقین این گونه رفتارها از چشمان تیزبین مردم انقلابی و خواص با بصیرت مغفول نخواهد ماند اما آیا رفتار خواص مردود در فتنه 88 و رویگردانی مردم از آنها کافی نبود تا همه ما به این نکته مهم پی ببریم که در ایران اسلامی، عیار سنجش رفتار مسئولان با میزان عمل نسبت به اوامر ولایت فقیه سنجیده می‌شود و نه به شعارها و مصاحبه‌هایی که می‌کنند.

 

معنای تلفظ غلط در نماز خواندن

آموزش مخارج حروف و تجوید

سلام هم ولایتی بر دوستان عزیزم

تو این تاپیک قصد اینو دارم تا به صورت نکته به نکته به شما دوستان طرز صحیح تلفظ حروف عربی ( خاصه هنگام خواندن نماز ) را به شما آموزش دهم ...

شاید بگید لزومی نداره و ما که داریم نمازمونو می خونیم حالا یه ذره «ه » رو «ح » بگیم یا فتحه رو کسره بگیم چه دخلی داره ؟ اصلا اهمیت هم داره ؟

خوب یه جمله جوابشه : اگر نتونی و نخوای صحیح تلفظ کنی نمازت باطله . دلیلشم الان با آوردن معنای کلماتی که ناصحیح در نماز بر زبان می آوری توضیح می دهم .
املای غلط کلمه / معنای کلمه
..........................................................
الرّهمان الرّهیم = مرهم گذار
الهمد = هلاک و خاموشی
العالِمین = دانشمندان
آلمین = درد کنندگان
نئبُدُ = همیشه می دانیم
نستئین = طلب وقت می کنیم
مستغیم = طلب ابری
انئمت = ناله ضعیف در آوردی
المقضوب = شاخه بریده شده
ظالّین = سایه کنندگان
ذالّین = خوار شده گان
زالّین = به لرزه افتادگان
غُل = بگیر ، هلاک کن و ...
اهد = زمین گود
سمد = ایستاده متحیّر
ثمد = آب باران نامطبوع مانده از زمستان
سبهان = عقل او را به خاطر پیری اش می گیریم
عزیم = اراده کنندگان
ازیم = سختی و قحطی
اَلا = آگاه باش
بهَمدِه = به هلاکت کردن او مشغولیم
سلَّ = شمشیر بکش ، به بیماری سل مبتلا کن
مُهَمّد = هلاک شده ، خفه شده
سالِحین = غائط شده گان

املای درست کلمه / معنای کلمه
.........................................................................
الرحمن الرحیم = بخشنده و مهربان
الحمد = ستایش
العالَمین = جهانیان
نعبد = عبادت می کنیم
نستعین = یاری می جوییم
مستقیم = راست
انعمت = نعمت داده ای
المغضوب = غضب شده ای
الضالین = گمراهان
قل = بگو
احد = یگانه
صمد = بی نیاز
سبحان = منزه می دانیم
عظیم = بزرگ
اعلی = برتر
بحمده = به ستایش او مشغولیم
صلّ = درود فرست
محمّد = ستوده شده
صالحین = شایسته گان

حالا متوجه شدید فتحه رو کسره گفتن قدر تفاوت معنا داره ؟ صالحین رو سالحین گفتن چقدر معنا رو برمی گردونه ؟

به مثال زیر دقت کنید :
الحمد لله رب العالمین = ستایش می کنم خدایی را که پروردگار جهان است .
الهمد لله رب العالمین = هلاک می کنم خدایی را که پروردگار جهانیان است .

پس حالا دیگه متوجه شدید که تا حالا چی می خوندید ....

 

کشف انبار احتکار کالا متعلق به بهائیان

طرح هدف مندی یارانه که بدرستی می توان از آن به یک طرح بزرگ اقتصادی یاد کرد از پیش از اجرایی شدنش با برنامه و هجمه های مختلف خارجی و داخلی رو به رو شده است.

به گزارش کلمه ، در همین راستا در پی کشف چند انبار احتکار کالا ابعاد جدیدی از برنامه ها برای زمینگیر کردن این طرح بدست آمده است.


گفته می شود در بازرسی از تعدادی از انبارها گرچه برخی اقلام شامل مواد غذایی و محصولات نفتی کشف شد و قاعدتا عمده آنها مربوط به سود جویی های شخصی بوده اما با بررسی های دقیق صورت گرفته مشخص شده که صاحبان تعدادی از این انبارها بهائی بوده و بر اساس یک برنامه تشکیلاتی به احتکار کالا در این زمینه پرداخته اند.


در این زمینه یک آگاه به کلمه گفت : در بررسی پرونده این افراد بهائی آن ها گفته اند که این اقدامات را طبق دستور العمل تشکیلات انجام داده و هدف اصلی ایجاد نگرانی عمومی در زمینه کمبود برخی از اقلام در جامعه بوده است.
 

موسوی باید به نفع قاچاقچیان موضع بگیرد!

ارگان سلطنت طلبان مقيم لندن از موسوي و خاتمي و كروبي خواست عليه اعدام قاچاقچيان و اعضاي گروهك هاي تروريستي موضع بگيرند.

«الهه-ب» در نشريه سلطنت طلبان نوشت: چرا دهه 60؟ چرا كشتار 67؟ احكام اعدام اين روزها را مرور كنيد. از سوي خبرگزاري هاي كشور اعلام مي شود تا بعدا كسي مدعي نشود كه مانند سال هاي دهه 60 و سال 67 خبر نداشتيم. در همين اوضاع و احوال آقايان موسوي و خاتمي و كروبي دنبال انتخابات هستند. ما گفتيم بعدا نگويند كه نگفتيم!
اين سلطنت طلب فراري اضافه كرد: هنگامي كه خاتمي در ديدار با فراكسيون اقليت براي شركت در انتخابات شرط گذاشت، همان جا گفت كه به نظر مي رسد شرايط در آينده سخت تر است. نگراني او بي جا نبود.
خاتمي بي درنگ پاسخ خود را از كيهان تهران و برخي نمايندگان مجلس اسلامي و ائمه جمعه و دستگاه قضايي و امنيتي نظام دريافت كرد كه مي گفتند شما در موقعيتي نيستي كه براي برگزاركنندگان انتخابات، شرط و شروط بگذاري! خودت را براي محاكمه آماده كن! «سران فتنه» شامل موسوي و كروبي در سمت چپ محمد خاتمي قرار مي گيرند كه هم «سقف» و هم «كف» مطالبات آنها «اجراي بدون تنازل قانون اساسي» است و قطعا بهتر از هر كسي مي دانند اجراي بدون تنازل قانون اساسي بدون اجراي اصل ولايت مطلقه فقيه و «الزام به تبعيت از دستورات رهبري» امكان ندارد.


نويسنده در پايان يادآور شده كه سران فتنه در ايران به دور خود مي چرخند و در بن بستي تاريخي گرفتار شده اند.
يادآوري اين نكته ضروري است كه عناصر به تازگي اعدام شده يا چند نفري كه در آستانه اجراي حكم اعدام قرار دارند يا قاچاقچيان موادمخدر هستند (نظير يكي از آشوبگران روز عاشورا كه در لندن اقامت داشته و غير از نيم كيلو ترياك، حدود 400 گرم كوكائين در منزل وي ثبت و ضبط شده است) يا عناصري هستند كه در گروهك هاي تروريستي نظير منافقين، پژاك، تندر و ريگي عضويت داشته اند.
درباره اعدام منافقين و محاربين در سال هاي دهه 60 نيز، جريان هاي ضد انقلاب از وسط قصه روايت مي كنند و اين حقيقت را متذكر نمي شوند كه گروهك هايي چون منافقين دست به خروج مسلحانه و آدم كشي و بمبگذاري زدند و از مقامات ارشد كشور تا شهروندان عادي را با سبعيت تمام به شهادت رساندند و آنگاه در واكنش به اين قساوت هاي سازماندهي شده از خارج، عناصر تروريست و محارب دستگير شده هم به اعدام محكوم شدند.


طمع گروهك هاي ضدانقلاب در طلبكاري از فتنه گراني چون موسوي و كروبي و خاتمي، به اين دليل است كه كساني چون موسوي با حماقت تمام، حرمت شكنان روز عاشورا را مردمان خداجو توصيف كردند و علنا از آشوبگري خياباني اين گروهك ها دفاع كردند.

 

هیچ چیز تصادفی نیست
رهبر از احوال جسمی خانم دکتر می‌پرسد. دویست ترکش توی بدن خانم دکتر، رهبر را هم به تعجب می‌اندازد. اما وقتی از ترکشی می‌گوید که در کنار قلبش جا خوش کرده، رهبر را می‌برد به 30سال پیش؛ روزی که خودش را ترور کرده ‌بودند: «توقع این که من زنده بمونم نبود. وقتی به هوش می‌آمدم، به نظرم می‌رسید دارم می‌رم. مرگ رو می‌دیدم.»

کلمه: حضرت آیت‌‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، پنج‌شنبه شب گذشته (سی‌ام دی‌ماه)، با حضور در منزل شهید دکتر مسعود علی‌محمدی و شهید دکتر مجید شهریاری، با خانواده‌های این دانشمندان شهید دیدار کردند. آنچه در پی می‌‌آید، حاشیه‌هایی است از این دیدار که پایگاه اطلاع‌رسانی معظم‌له آن را منتشر می‌کند:

فرقی نمی‌کند استاد دانشگاه باشد یا خانه‌دار؛ به هر کسی بگویند میهمانی که وارد خانه‌اش می‌شود، رهبر است، دست و پایش را گم می‌کند. با این‌که خانه را به خاطر همین میهمان‌ها تر و تمیز کرده و میوه و شیرینی را هم آماده، اما باز هم انگار حس می‌کند چیزی کم است.

همسر دکتر مجید شهریاری هم از این قاعده مستثنی نیست. هرچند چهره بسیار آرامی دارد، اما از وقتی خبر را شنیده مرتب این طرف و آن طرف می‌رود؛ با همان عصایی که به خاطر ماجرای ترور مجبور شده در دست بگیرد. اولین چیزی هم که درست می کند، قاب عکس استاد شهریاری و چند نفر از همکارانش است: «اگه قراره این فیلم رو جایی پخش کنید، بذارید این قاب رو بردارم. چون عکس یکی دیگه از دانشمندان هم توش هست.» حواسش هست که مبادا خاطره تلخ خودش، برای کس دیگری تکرار شود. اما توی قاب، دکتر دارد می‌خندد؛ مثل بقیه اطرافیانش که با او عکس یادگاری گرفته اند. گوشه قاب هم نوشته: «یاد آن روز به خیر... همه می خندیدند.» عکس برای بهار همین امسال است.

رهبر که وارد می‌شود، پسر دکتر به استقبالش می‌رود. همسر دکتر اما، کنار مادر و دختر شهید، نشسته روی مبل. نمی‌تواند جلوی رهبر بلند شود. پایش را گذاشته روی میز جلویش و پارچه‌ای انداخته روی آن. همان‌طور نشسته خیرمقدم می‌گوید. استخوان‌های پایش در اثر انفجار خُرد شده؛ اما خودش نه. صورت زخمی‌اش پر است از صلابت زینبی. انگار نمی‌خواهد کسی غم سنگین دلش را در چهره‌اش بخواند. دقیقا به همین دلیل هم پس از انفجار، در بیمارستان خواسته بود که هیچ خبرنگاری بالای سرش نرود: «آخه من زخمی بودم و داغدار. ممکن بود حرفی بزنم که دشمن س

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 112
بازدید دیروز : 38
بازدید هفته : 231
بازدید ماه : 320
بازدید کل : 39737
تعداد مطالب : 181
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1